کاشت مو

گروه پزشکی رویان

کاشت مو

گروه پزشکی رویان

مجموعه کلینیکهای زیبای رویان مو سلامت با 5 شعبه بزرگ و مجهز در کشور عزیزمان ایران و ارائه خدمات بین المللی در کشورهای همسایه (عمان، عراق، حریم کردستان و ...) با بهره گیری از علم روز و پیشرفته ترین تجهیرات پزشکی مورد تایید FDA آمریکا و CE اروپا و کادر متخصص و مجرب با مشاوره رایگان 24 ساعته در خدمت شما سروران عزیز می باشد.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو

مهم ترین موضوع در کاشت ابرو حفظ جهت رشد طبیعی موهای ابرو است

انجام این کار مستلزم این است که جراح به نحو ماهرانه ای زاویه کاشت هر مو را تعیین کند تا در نهایت شکل کمانی ابرو و همگرایی موهای بالا و پایین ابرو و سپس قرار گیری موهای سر ابرو به سمت بالا کاملا به طور طبیعی ترمیم و بازسازی شود.

دومین نکته مهم این است که در هنگام ایجاد حفره هایی در پوست برای کاشت مو باید از سوزن های بسیار ظریفی استفاده شود که با زاویه ای بسیار کم و در سطح پوست جای کاشت مو را در زاویه ای نزدیک به سطح پوست آماده می کند. بدین ترتیب موهای کاشته شده مانند موهای ابرو روی سطح پوست رشد خواهند کرد.

کاشت ابرو عملی است که طی آن گرافت های مو از سر گرفته شده و در ابرو کاشته می شوند. چگونگی کاشت ابرو شامل تراکم ، جهت کاشت مو و زاویه آن با پوست به دقت توسط جراح و متخصص زیبایی طراحی می شود تا ابرو دقیقا طبق خواسته شما و شکلی طبیعی کاشته شود.

در صورتی که از روش FUT برای گرفتن گرافت از سر استفاده شود محل برش در سر بخیه می خورد که بعد از 7 تا 10 روز بخیه ها کشیده می شود و اگر از روش FIT استفاده شود بخیه ای در کار نیست.


کاشت مو رویان مو - https://royanmoo.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

ریزش مو در آقایان بدلیل عدم رسیدن هوا به موها ، با دارو و وسایل خاص می توان موهای از دست رفته را باز گردانید و شانه و برس زدن زیاد پوست سر برای رشد موها مفید است.

- ریزش مو در آقایان بدلیل عدم رسیدن هوا به موها است. اغلب افراد اعتقاد دارند که پوشیدن مداوم کلاه باعث ریزش مو شده چون هوا به موها نمی رسد. حقیقت این است که موها اکسیژن و مواد مغذی را از طریق جریان خون دریافت می کنند نه از راه هوای اطراف خود و لذا صرف پوشیدن کلاه موجب ریزش موها نمی شود مگر اینکه کلاه دارای فشار شدید و مداوم بر پوست بوده و به اصطلاح موها در اثر وجودکلاه (یا هر چیز دیگری مثل کلاه گیس) بطور دائم کشیده شوند. بدین حالت ریزش موی ناشی از کشش مو گفته شده و با طاسی با طرح مردانه فرق می کند.

٩ -با دارو و وسایل خاص می توان موهای از دست رفته را باز گردانید. داروها و وسایل زیادی با این ادعا و بصورت وسیعی در دنیا فروخته می شوند ولی عمدتاً پایه و اساس علمی نداشته و بی اثر هستند. انواع لوسیون ها با فرمول های ناشناخته و بعضاً اسرارآمیز و انواع شانه ها و برس های مغناطیسی و الکتریکی (و در سال های اخیر لیزری) در این زمینه در بازار وجود داشته که سود هنگفتی را نصیب فروشندگان آن می نماید ولی فقط دو داروی شناخته شده و دارای تأییدیه FDA آمریکا در این زمینه موجود بوده که عبارتند از محلول موضعی ماینوکسیدیل (Minoxidil) و قرص خوراکی فیناستراید (Finasteride) و در مورد این دو دارو هم باید گفت که همیشه اثر مفید بر طاسی با طرح مردانه ندارند.

١٠- شانه و برس زدن زیاد پوست سر برای رشد موها مفید است. هرگونه دستکاری کردن بیش از حد مو منجمله شانه و برس زدن زیاد بالقوه آسیب رسان بوده و در دراز مدت موجب ریزش مو می شود. تراشیدن موها موجب تقویت آنها و ضخیم تر شدن موها می گردد. با تراشیدن یا کوتاه کردن مو، ساقه مو که یک جسم مرده و بی جان است تحت تأثیر قرار گرفته و این کارها اثری بر روی ریشه مو (که بخش کنترل کننده رشد و سایر مشخصات مو است) ندارد. اگر موی سفید را بکنیم به جای آن چندین موی سفید درمی آید. کندن مو عادت بسیار بدی است که ممکن است منتهی به عفونت یا اسکار در محل گردد ولی اثری بر روی تعداد موهای سفید ندارد و زیاد شدن موهای سفید بستگی به ژنتیک و عوامل بیشمار دیگر دارد.

کاشت مو رویان مو - https://royanmoo.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

در عمل جراحی کاشت مو دو نوع دارو مصرف می‌شود

در عمل جراحی کاشت مو دو نوع دارو مصرف می‌شود که عبارتند از: الف) داروهایی که به مدت 2 هفته برای ترمیم زخم و جلوگیری از عفونت باید مصرف شود. ب) داروهای که برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موهای غیر پیوندی باید استفاده شود.

بعد از عمل جراحی پیوند مو به دلیل اینکه یک عمل جراحی عمومی انجام شده است، باید داروهایی مصرف شود که عباتند از: 1- مسکن جهت کم شدن درد بیمار 2-آنتی بیوتیک جهت جلوگیری از عفئنت زخم ها 3- ویتامین c جهت ترمیم زخم ها 4-و سایر داروها مانند ضد ورم و خارش و... این داروها اصولا 2 هفته استفاده می شود و اکثرا از این داروها برای همه جراحی‌ها استفاده می‌شود. پس از عمل جراحی پیوند مو از روز دهم داروهای مکمل و تقویتی مو شروع می‌شود.

داروی خوراکی فیناستراید و زینگ پلاس: این داروها بیشتر برای جلوگیری از ریزش موهای غیر پیوندی و تقویت موهای کاشته شده می باشد و مصرف مرتب این داروها باعث تقویت موهای کرکی بیمار می شود و به همین دلیل کاشت بهتری نمایان می‌شود. سومین دارو به نام ماینوکسیدیل می‌باشد که به صورت موضعی از هفته دوم می‌توان استفاده کرد.

اطلاعات کامل در مورد داروهای اصلی (فیناستراید و ماینوکسیدیل ): 1-فیناستراید با نام تجاری پروشیا: اولین قرص تایید شده توسط FDA آمریکا جهت درمان ریزش مو در قسمت جلو ومیانی سر می‌باشد. قرص 5% جهت هیپروتروفی پرستات استفاده می‌شود و قرص 1% روزانه یک بار جهت ریزش مو مصرف می‌شود. مکانیسم اثر آن جلوگیری از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون در فولیکول‌های مو است.

کاشت مو رویان مو -https://royanmoo.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

کاشت مو به‌صورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی‌حسی موضعی بوده و شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ‌گونه دردی حس نمی‌کند

پس از اتمام یک جلسه کاشت مو (که حدود 3-8 ساعت طول می‌کشد) به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته می‌شود. بیمار فردای آن روز جهت تعویض پانسمان و ویزیت جراح و شستشوی سر مراجعه می‌کند. در روز دوم بعد از عمل می‌تواند به حمام برود؛و تا 1هفته با شامپو بچه شستشو شود اما دلمه‌هایی در محل کاشت ایجادشده که نباید دست‌کاری شود و این دلمه‌ها تا روز پانزدهم از بین می‌روند.

موهای کاشته شده به مدت 2 هفته رشد می‌کنند که این اتفاق نشان‌دهنده نتیجه+ پیوندهاست؛ اما درصد زیادی از موها از هفته سوم شروع به ریزش کرده و موهای جدید از ماه دوم به بعد رشد میکند که در ابتدا این موها نازک و کرکی هستند و به مرور ضخیم می‌شوند.

در اغلب افراد همراه با ریزش موهای کاشته شده تعدادی از موهای قبلی بیمار در اطراف محل کاشت نیز وارد فاز استراحت شده و ریزش پیدا می‌کنند ولی بلافاصله رشد میکند. محل کاشت برای مدتی (شاید تا حدود 4 ماه) کم‌پشت‌تر از سابق دیده می‌شود، که این حالت امر طبیعی و موقتی است و با بیرون آمدن موها از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده تراکم مورد انتظار ایجاد می‌شود. وبه مدت 2ماه از محلولی که دکتر تجویز کردن استفاده میکنید که به رشد و تقویت موهای کاشته شده کمک میکند.در 6 ماه اول نازک، کرکی و کم تراکم ظاهر می‌شوند و از ماه ششم به بعد موها پرپشت‌تر شده و تا 12 ماه کامل می‌شوند.

کاشت مو رویان مو -https://royanmoo.com


  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

موهای کاشته شده از روز اول تا روز بیستم به رشد خود ادامه می دهند

موهای کاشته شده از روز اول تا روز بیستم به رشد خود ادامه می دهند ودر این مدت حدود ۱ الی ۲ میلیمتر رشد می نمایند

بین روزهای ۲۰ تا ۳۵ بعداز عمل کاشت مو به هر روش و در هر جای دنیا که انجام شده باشد ۸۰٪ تا ۱۰۰٪ موهای کاشت شده دچار ریزش میشوند

بعد از ریزش ،‌موها برای مدت ۹۰ تا ۱۲۰ روز به حالت خواب رفته واز ۳ الی ۴ ماه بعد از عمل رشد دائمی موها شروع می شود. البته دوره خواب موهای کاشته شده در روش FiT طولانی تر از موهایی خواهد بود که با روش FuT کاشته شده اند

در ماه ۶ بعد از عمل (در روش FuT ) حدود ۳۰٪ تا ۵۰٪ از موهای کاشته شده رشد خود را نشان می دهند که رشد این درصد از موهای کاشته شده می تواند برای بیمار یک تغییر ظاهری را به ارمغان بیاورد. ولی در روش FiT درصد کمی از موها در همین زمان رشد کرده اند

بقیه موها تا ماه های ۱۰ الی ۱۱ رشد خود را کامل کرده و نشانه آن نیز این است که مثلاً اگر در ماه ۷ با نوک انگشتان روی پوست سر و لا به لای موهای رشد کرده را به آرامی لمس نماییم موهای ریز و زبری را حس می کنید که این همان موهای در حال رشد تا ماه ۱۱ می باشند.

کاشت مو رویان مو -https://royanmoo.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو چیست؟

مهم ترین موضوع در کاشت ابرو حفظ جهت رشد طبیعی موهای ابرو است. انجام این کار مستلزم این است که جراح به نحو ماهرانه ای زاویه کاشت هر مو را تعیین کند تا در نهایت شکل کمانی ابرو و همگرایی موهای بالا و پایین ابرو و سپس قرار گیری موهای سر ابرو به سمت بالا کاملا به طور طبیعی ترمیم و بازسازی شود.

دومین نکته مهم این است که در هنگام ایجاد حفره هایی در پوست برای کاشت مو باید از سوزن های بسیار ظریفی استفاده شود که با زاویه ای بسیار کم و در سطح پوست جای کاشت مو را در زاویه ای نزدیک به سطح پوست آماده می کند. بدین ترتیب موهای کاشته شده مانند موهای ابرو روی سطح پوست رشد خواهند کرد.
کاشت ابرو عملی است که طی آن گرافت های مو از سر گرفته شده و در ابرو کاشته می شوند. چگونگی کاشت ابرو شامل تراکم ، جهتت کاشت مو و زاویه آن با پوست به دقت توسط جراح و متخصص زیبایی طراحی می شود تا ابرو دقیقا طبق خواسته شما و شکلی طبیعی کاشته شود.
در صورتی که از روش FUT برای گرفتن گرافت از سر استفاده شود محل برش در سر بخیه می خورد که بعد از 7 تا 10 روز بخیه ها کشیده میی شود و اگر از روش FIT استفاده شود بخیه ای در کار نیست.

کاشت مو رویان مو - https://royanmoo.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

کاشت مو طبیعی

کاشت موی طبیعی در انواع کاشت های مو نظیر: کاشت ابرو، کاشت مو، کاشت ریش و... از موارد مهم و قابل توجه است که افراد همیشه خواهان کاشت موی طبیعی و با کیفیت هستند.در ادامه با ما همراه باشید.

اگر کاشت مو طبیعی توسط کادر مجرب انجام نشود، مصنوعی بودن و غیر طبیعی بودن آن نیز مشخص خواهد بود. رویان مو سلامت همواره در تلاش است که بهترین کاشت موی طبیعی را برای افراد، با به کاری گیری تجربیات پزشکان متخصص و مجرب انجام دهد. این مهم را می توان از مراجعه کنندگان عزیز جویا شد زیرا بهترین کاشت موی طبیعی با ضمانت نامه بیمه ایران به آنان ارائه شده است. هزینه کاشت مو طبیعی در مجموعه کلینیک های رویان قابل رقابت با تمامی مراکز های کاشت مو است. علاوه بر قیمت مناسب کاشت مو در مجموعه کلینیک های رویان مو سلامت، خدمات ارائه شده نیز به صورت اقساطی ارائه می شود . 

 

همچنین شما می توانید با مشاوران در مرکز تماس رویان مو سلامت صحبت نموده و اطلاعات تکمیلی  و سوالات خود را در این رابطه از آنان جویا شوید. بدین منظور با شماره تلفن41936-021 تماس حاصل فرمایید.

کاشت مو رویان موhttps://royanmoo.com

  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

موهای کاشته شده از روز اول تا روز بیستم به رشد خود ادامه می دهند

موهای کاشته شده از روز اول تا روز بیستم به رشد خود ادامه می دهند ودر این مدت حدود ۱ الی ۲ میلیمتر رشد می نمایند

بین روزهای ۲۰ تا ۳۵ بعداز عمل کاشت مو به هر روش و در هر جای دنیا که انجام شده باشد ۸۰٪ تا ۱۰۰٪ موهای کاشت شده دچار ریزش میشوند

بعد از ریزش ،‌موها برای مدت ۹۰ تا ۱۲۰ روز به حالت خواب رفته واز ۳ الی ۴ ماه بعد از عمل رشد دائمی موها شروع می شود. البته دوره خواب موهای کاشته شده در روش FiT طولانی تر از موهایی خواهد بود که با روش FuT کاشته شده اند

در ماه ۶ بعد از عمل (در روش FuT ) حدود ۳۰٪ تا ۵۰٪ از موهای کاشته شده رشد خود را نشان می دهند که رشد این درصد از موهای کاشته شده می تواند برای بیمار یک تغییر ظاهری را به ارمغان بیاورد. ولی در روش FiT درصد کمی از موها در همین زمان رشد کرده اند

بقیه موها تا ماه های ۱۰ الی ۱۱ رشد خود را کامل کرده و نشانه آن نیز این است که مثلاً اگر در ماه ۷ با نوک انگشتان روی پوست سر و لا به لای موهای رشد کرده را به آرامی لمس نماییم موهای ریز و زبری را حس می کنید که این همان موهای در حال رشد تا ماه ۱۱ می باشند.

کاشت مو رویان مو - https://royanmoo.com


  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

مجموعه کلینیک های رویان یکی از اولین متخصصین کاشت مو در ایران مى باشد که روش ترکیبى را انجام داده است.

روش ترکیبى ادغام دو روش FUT و FIT است . یعنى با روش FUT حدود 2000-1500 گرافت از طریق برش پشت سر برداشته مى شود و در قسمت جلوى سر کاشته مى شود و در روز بعد با روش FIT از اطراف برش و از قسمت هاى کنار سر حدود 2000-1000 گرافت برداشته مى شود و در ادامه و بعد از پیوند مو FUT یعنى اکثرا در قسمت فرق سرکاشته مى شود . به عبارتى با این روش موهاى بیشترى از پشت سر برداشته می شود و در جلوى سر کاشته می شود .

. در روش ترکیبى سر تراشیده مى شود و اسکار FUT نیز در پشت سر ایجاد مى شود که البته در زیر مو ها کاملا مخفى خواهد ماند . اما در عوض با این روش مقدار بیشترى مو نسبت به روش هاى FUT و FIT به تنهائى برداشته و کاشته مى شود . یعنى در یک جلسه دو روزه 3500-2000 گرافت (معادل 9000-6000 تار مو ) برداشته و کاشته مى شود که مى توان قسمت اعظم سر را پوشش قابل قبولى داد . بنا بر این :

روش ترکیبى معمولا در افرادى بکار مى رود که در یک جلسه مقدار زیادى مو نیاز دارند .

در روش ترکیبى ترمیم مو ها به صورت انتخابى کاشته مى شوند یعنى موهاى با کیفیت خوب ( FUT ) در قسمت مهمتر سر یعنى جلوى سر و مو هاى با کیفیت پایین تر در قسمت بالا و پشت سر ( فرق سر ) کاشته مى شوند .

روش ترکیبى معمولا دو روز طول مى کشد روز اول FUT و روز دوم FIT و بالطبع هزینه عمل از FUT و FIT به تنهائى بالاتر اما از مجموع دو عمل پایین تر است .

در روش ترکیبى چون قسمتى از برداشت مو با تکنیک FIT انجام مى شود تمام سر با ماشین شماره یک کوتاه مى شود .

تکنیک FUT آن با دقت و ظرافت تمام انجام شود تا خط بخیه پهن نشود و در آینده دیده نشود . بدلیل آنکه با FIT موهاى اطراف برداشته و تراکم آن کم مى شود خطر دیده شدن خط بخیه

در روش ترکیبى نسنت به FUT تنها بیشتر است .

برداشت FIT بیمار از منطقه مطمئن و بدون ریزش انجام مى شود تا مو ها در آینده نزدیک دچار ریزش نشود .

به بانک موى بیمار صدمه وارد نشود و بیمار شانس برداشت مجدد از بانک مو را داشته باشد .

در طى دو روز جراحى داروى زیاد به بیمار تجویز نشده و خونریزى نیز از حد مجاز بیشتر نشود .

کاشت مو رویان مو - https://royanmoo.com


  • فائزه کاظمی
  • ۰
  • ۰

اگر موهای ابرو دستکاری نشوند، دچار ریزش نخواهند شد....

اما از آنجا که خانم‌ها مدام ریشه موهای ابرو را با موچین تحریک می‌کنند، در درازمدت ریشه مو آسیب می‌بیند و دیگر در آن قسمت‌ها مو رشد نخواهدکرد وگرنه رنگ کردن ابرو یا زایمان و شیردهی باعث ریزش ابروها نخواهدشد البته برخی بیماری‌ها باعث ریزش موهای ابروها می‌شوند.

اگر موهای ابرو دستکاری نشوند، دچار ریزش نخواهندشد اما از آنجا که خانم‌ها مدام ریشه موهای ابرو را با موچین تحریک می‌کنند، در درازمدت ریشه مو آسیب می‌بیند و دیگر در آن قسمت‌ها مو رشد نخواهدکرد وگرنه رنگ کردن ابرو یا زایمان و شیردهی باعث ریزش ابروها نخواهدشد البته برخی بیماری‌ها باعث ریزش موهای ابروها می‌شوند.

از جمله این بیماری‌ها می‌توان به کم‌کاری شدید تیرویید اشاره کرد. افزایش هورمون‌های مردانه در خانم‌ها هم می‌تواند دلیل کم‌پشتی ابرو باشد که توصیه می‌کنیم خانم‌ها این کم‌پشتی را با استفاده از لوازم آرایشی مخصوص ابرو بپوشانند و بی‌جهت دستکاری‌های مختلف نکنند. تصمیم عجولانه برای تاتو کردن ابروهای کم‌پشت، به‌‌خصوص اگر مدل‌های خاص که مناسب چهره‌ نیست و به زودی فرد را دلزده می‌کند، انتخاب کنید، شما را دچار دردسر خواهد کرد زیرا رنگ تاتو قابل پاک کردن نیست و با چند جلسه لیزر و هزینه باز هم پوست ناحیه ابرو به حالت قبل برنخواهدگشت.

کاشت مو رویان مو - https://royanmoo.com

  • فائزه کاظمی